Ο καφές

Posted on 02/07/2008. Filed under: Εμπειρικές γνώσεις, Ιστορικό, Συμβουλές | Ετικέτες: , , , , , |

Πίνω καφέ εδώ και περίπου 12 χρόνια. Θα μπορούσα να πίνω από πολύ μικρότερος πιστεύω. Όλα τα προηγούμενα χρόνια έπινα «για την παρέα» και «για τη γεύση». Όχι για «μαγκιά» όμως. Είμαι άνθρωπος που δεν με αγγίζουν καθόλου όλα αυτά τα «επιδεικτικά» που κάνουν οι άνθρωποι. Αν μου αρέσει κάτι το κάνω, αλλιώς δεν προσπαθώ καν.

Τα τελευταία 5-6 χρόνια οι ρυθμοί δουλειάς μου και το εντατικό διάβασμα για τη σχολή (είμαι Χημικός Μηχανικός του ΕΜΠ, τελειώσα το 2006) με ανάγκασαν (ας το πούμε έτσι) να πίνω πολλούς καφέδες (3-4 την ημέρα και συνήθως frappe). Τα τελευταία 2 χρόνια περίπου έχω παρατηρήσει πως αν δεν πιώ καφέ 2-3 ώρες αφού ξυπνήσω, έχω πονοκέφαλο. Έναν πόνο αόριστο και ένα βάρος στα μάτια (σαν να προσπαθούν διαρκώς να κλείσουν από μονα τους). Αυτά τα συμπτώματα δεν φεύγουν όλη ημέρα. Αν δεν πάρω «τη δόση καφεΐνης» μου έγκαιρα, τότε θα υποφέρω.

Παλιά περνούσαν ημέρες χωρίς καφέ. Πλέον αν το ξεχάσω τότε θα μου το θυμίσει ο οργανισμός μου. Έφτασα σε σημείο εθισμού και αυτό είναι κάτι που δεν μου αρέσει. Όμως είναι κάπως δύσκολο να το κόψω. Το περιορίζω όμως. Πώς;

Ο frappe αποτελεί παρελθόν για πάντα για εμένα. Το ίδιο και ο nes (το ίδιο πράγμα δηλαδή). Πλέον πίνω μόνο espresso (μόνο freddo αφού ο ζεστός είναι μια κοροϊδία). Επίσης γαλλικό πίνω μόνο από ανάγκη καθώς υπάρχει καθημερινά μεγάλη ποσότητα στο σπίτι μου, αφού τον φτιάχνουμε μαζικά (ποιος να κάθεται να φτιάχνει τώρα άλλον). O cappuchino μου αρέσει μόνο ζεστός, αλλά από αυτούς που πουλούν στα supermarkets μου αρέσει να τον κάνω και κρύο. Freddo cappuchino δηλαδή. Ο καλύτερος όλων όμως είναι ο κλασσικός πατροπαράδοτος ελληνικός. Η απόλυτη ευχαρίστηση, η γεύση και το άρωμα, αρμονικά συνδυασμένα. Μόνο που τον θέλω σε κούπα, για να έχω πολύ να πιώ.

Πλέον οι καφέδες που πίνω (προσπαθώ όχι πάνω από 2 ανά ημέρα) είναι πιο  ήπιοι στο στομάχι μου και τα νεύρα μου. Πιστεύω οτι θα μπορέσω να «απεξαρτηθώ» από αυτή τη συνήθεια. Σε συνδυασμό με το μεγάλο μου βάρος δεν πρέπει να είναι πολύ καλή συνήθεια. Ευτυχώς που δεν καπνίζω κιόλας.

Στην υγειά σας! Φθθθθ…αααχχ…αυτός είναι γκαϊφές!

Make a Comment

Σχολιάστε

6 Σχόλια to “Ο καφές”

RSS Feed for Ένα blog για το αδυνάτισμα Comments RSS Feed

Κι εμένα ο ελληνικός σε κούπα μ’ αρέσει! Ο καφές απ’ ότι μου είχε πει η διαιτολόγος δεν κάνει κακό στο βάρος. Αντιθέτως, προκαλεί συχνοουρία και με τα ούρα αποβάλλονται τοξίνες. Αρκεί να μην έχει πάνω από 2 κουταλάκια ζάχαρη, ούτε γάλα. Το άλλο που μου είπε ήταν ότι αν πίνουμε καφέ ΧΩΡΙΣ γάλα (συμπεριλαμβάνεται και ο καπουτσίνο και οτιδπηποτε άλλο περιέχει γάλα σε σκόνη) αμέσως μετά το φαγητό, μειώνει κατά 5-10% την πρόσληψη των θερμίδων του φαγητού.

Ναι, ο καφές δεν έχει καθόλου θερμίδες ο ίδιος! τα συνοδευτικά έχουν! Όπως και το κακάο.

Ομολογώ πως δεν γνώριζα αυτό που λες για το καφέ μετά το φαγητό. Θα το έχω υπόψη! Αυτό που γνώριζα αρκετά καλά ήταν περί συχνοουρίας! 🙂

Εγώ έχω κάνει στροφή προς τον Ελληνικό γιατί μου δημιουργεί τα λιγότερα προβλήματα. Ο φραπέ μου δημιουργεί τρέμουλο στα χέρια, ο γαλλικός ταχυπαλμίες (έχω ακούσει και άλλους να το λένε αυτό για τον γαλλικό), ο freddo (espresso πίνω μόνο) είναι κάπως καλύτερος, αλλά μόνο αν έχω φάει. Ο ελληνικός είναι πάντα όμως πιο μυρωδικός, γευστικός και απολαυστικός. Σε κούπα βέβαια, εννοείται. Αν πιεις σε φλυτζάνι, θα τον απολαύσεις μέσα σε…10 δευτερόλεπτα.

Ερώτηση (παύλα χαζομάρα). Αν πιώ 2 λίτρα καφέ μετά το φαγητό, υπάρχει περίπτωση να προσλάβει όλες τις θερμίδες;;;

🙂

Χαχαχα! Δε νομίζω να έχει σημασία η ποσότητα του καφέ σ’ αυτό. Γιατί απ’ ότι θυμάμαι ο καφές προκαλεί μειωμένη πρόσληψη θερμίδων λόγω κάποιων ουσιών που περιέχει. Αν ήταν διαφορετικά, τότε θα πίναμε 5 λίτρα καφέ μετά το φαγητό και θα αδυνατίζαμε!! Πάντως αυτό με τον καφέ μετά το φαγητό δεν το δοκίμασα ποτέ, γιατί πέρυσι που έκανα τη δίαιτα έπινα μόνο φραπέ με γάλα, αλλά τώρα με τον ελληνικό θα το δοκιμάσω.
Τα έχω ακούσει κι εγώ αυτά για τους καφέδες, αλλά εμένα δε μου προκαλούν τίποτα δυστυχώς. Και λέω δυστυχώς, επειδή με την καφεΐνη δε φεύγει καν η νύστα, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Απλά πίνω πολύ ελληνικό γιατί έχω εθιστεί στη γεύση του και τη μυρωδιά του.

Σίγουρα δεν έχει σημασία. Αστειευόμενος το είπα!

Δεν πιστεύω πως αν πιω καφέ μετά το φαγητό θα γίνει κάτι καλό. Θα προστεθεί άλλο ένα βάρος στο στομάχι μου απλά. Επίσης, οι οδηγίες των διαιτολόγων λένε πως δεν πρέπει να προσλαμβάνουμε πολλά υγρά με το φαγητό. Κι αν θυμάμαι καλα…μμμ…ναι…ο καφές είναι 99% νερό! Συν το ποτηράκι που πάει πάντα με τον ελληνικό!

Να μην λες «δυστυχώς» που δεν σου προκαλούν τίποτα. Επίσης και σ’ εμένα δεν προκαλούσαν στο παρελθόν. Μετά από «σκληρή χρήση» καφέ (πανελλήνιες κτλ) αρχίσαν τα πρώτα συμπτώματα. Οπότε, μην δοκιμάσεις τις αντοχές σου!

Είναι αλήθεια οτι ο ελληνικός έχει υπέροχο άρωμα και γεύση (ακόμα και με λίγη ζάχαρη – μεγάλο πλεονέκτημα!). Κι εγώ είμαι και θα παραμείνω ένθερμος υποστηρικτής του και θα συνεχίσω να παραγγέλνω ελληνικό καφέ σε κούπα, παρόλο που με κοιτούν σαν γέρο όταν το κάνω!

Τέλος, νομίζω πως κι εμένα δεν με κρατάει ξύπνιο η καφεΐνη. Απλά είναι μια συνήθεια! Που μου αρέσει όμως πολύ!

Καλά έκανες και έκοψες τον στιγμιαίο. Υπάρχει όμως και μία ακόμη παράμετρος που επιβαρύνει έναν καφέ. Η οξείδωση. Τελικά ο πιό υγιεινός καφές είναι ο εσπρέσσο. Προσωπικά, για να αποφύγω την οξείδωση, χρησιμοποιώ κάπσουλες που λόγο τις συσκευασίας (δύο – δύο), δεν οξειδώνονται.

Ναι, ο στιγμιαίος αποτελεί παρελθόν για εμένα. Δυστυχώς όμως έχω αρχίσει μια νέα κακή συνήθεια…τον frape. Κι αυτό γιατί ξυπνάω πολύ νωρίς πλέον και δεν μπορώ χωρίς καφέ δυνατό. Έχω δοκιμάσει να πιω freddo cappuchino (απο σκόνη, έτοιμο) αλλά νυστάζω μετά. Σίγουρα κι αυτός θα χαλάει σύντομα.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

